[ES_HEADER_CONTENT]

RETOUR FAQS

RETURN INFO

Retourbeleid

Wat is jullie retourbeleid?

Als je niet tevreden bent of gewoon van gedachten bent veranderd over de aankoop van je product(en), ontvangen we graag je retourzending binnen 30 kalenderdagen na levering.

In welke staat moet het artikel worden teruggestuurd?

De producten moeten met zorg worden behandeld en in hun oorspronkelijke staat en verpakking worden geretourneerd, met alle originele labels en etiketten eraan. Indien door je behandeling van het product/de producten de handelswaarde ervan vermindert, mogen we het terug te betalen bedrag evenredig verminderen.

Betalen jullie de verzendkosten terug als ik mijn bestelling retourneer?

Indien je een product retourneert omdat je van gedachten bent veranderd of omdat de goederen gebreken vertonen, wordt het volledige bedrag terugbetaald via de oorspronkelijke betalingswijze, inclusief eventuele verzendkosten.

Als je verschillende producten in een bestelling hebt gekocht en slechts één of enkele ervan hebt geretourneerd, vergoeden we een evenredig deel van de totale verzendkosten die je mogelijk hebt betaald. Als je bijvoorbeeld 3 artikelen hebt gekocht en er 2 hebt geretourneerd, vergoeden wij je 2/3 van de totale verzendkosten die je hebt betaald.

Ik wil mijn artikel liever ruilen in plaats van mijn geld terugkrijgen. Mag dat?

Producten kunnen niet worden geruild. Als je graag een andere maat of kleur wilt, moet je je artikel(en) retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Na ontvangst en verwerking van je retourzending in ons magazijn wordt het bedrag teruggestort. Begin hier met je retourzending. Voor meer info, ga naar Hoe retourneer ik een online aankoop?

Wat moet ik doen als ik het verkeerde product heb ontvangen of een product dat beschadigd of defect is?

Als je een verkeerd, defect of beschadigd artikel hebt ontvangen, kun je het binnen 30 kalenderdagen na leveringsdatum retourneren. Volg de standaard retourprocedure en kies een reden voor de retourzending. Begin hier met je retourzending.

Als de periode van 30 dagen is verstreken, kun je defecte producten binnen 2 jaar na ontvangst terugsturen via een garantieclaim. Bekijk onze wettelijke garantie voor defecte producten.

Wat moet ik doen als ik geen aankoopbewijs heb?

Als je een cadeau hebt gekregen, maar geen aankoopbewijs hebt of niet weet waar het Vans-artikel is gekocht, kan het zijn dat je het niet kunt retourneren.

Kan ik een Vans-product dat ik in een andere winkel heb gekocht, retourneren?

We kunnen geen retourzendingen verwerken voor artikelen die niet in winkels van VANS of VANS zijn gekocht. Onder 'Vind een winkel' kun je zien of een winkel eigendom is van VANS of van een partner. Als je hulp nodig hebt, neem dan rechtstreeks contact op met de winkel of partner bij wie je hebt gekocht.

Kan ik een VANS Custom-artikel retourneren?

We accepteren geen retourzendingen als je van gedachten bent veranderd over producten die we voor je hebben gepersonaliseerd (bijvoorbeeld met aangepaste kleuren, materialen of monogrammen) via ons 'Customs'-programma.

'Customs'-producten kunnen alleen worden geretourneerd als ze beschadigd zijn of gebreken vertonen. Retourzendingen om andere redenen kunnen we niet accepteren. Als je een defect 'Customs'-product wilt retourneren, neem dan contact met ons op (link).

Kan ik online artikelen retourneren die ik in een VANS-winkel heb gekocht?

Artikelen die je in een Vans-winkel hebt gekocht, moeten naar dezelfde Vans-winkel worden teruggebracht.

Kan ik een artikel dat ik online heb gekocht, terugbrengen naar een Vans-winkel?

Aankopen die op VANS zijn gedaan, kunnen alleen via onze online retourprocedure worden geretourneerd. Begin nu met je retourzending.

Hoe werkt retourneren?

Hoe retourneer ik een online aankoop aan Vans?

Aankopen die op VANS zijn gedaan, kunnen alleen via onze online retourprocedure worden geretourneerd. Begin nu met je retourzending.

Hoelang doet een retourzending erover?

Het kan tot 5 werkdagen duren voordat we je retourzending hebben ontvangen.

Zodra de retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat je terugbetaling is verwerkt. Dit kan 2-3 werkdagen duren.

Het kan tot 14 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening staat, afhankelijk van de betalingsmethode die je hebt gebruikt.

Waarheen retourneer ik een artikel dat ik in de winkel heb besteld maar dat in de winkel of bij mij thuis is afgeleverd?

Artikelen uit de online voorraad die je in een winkel hebt gekocht en die in de winkel of bij jou thuis zijn afgeleverd, kun je ofwel online retourneren ofwel terugbrengen naar de Vans-winkel waar je je aankoop hebt gedaan. Partner- en concessiewinkels vallen hier niet onder.

Wanneer je je aankoop online retourneert, volg dan de standaard online retourprocedure. Deze online retourzendingen kunnen ALLEEN worden terugbetaald in de vorm van een digitale cadeaukaart waarop onze standaardvoorwaarden voor cadeaukaarten van toepassing zijn.

Waarheen retourneer ik een artikel dat ik online heb besteld maar in een winkel heb opgehaald?

Online gekochte artikelen die in een winkel worden opgehaald, kunnen worden geretourneerd volgens de stappen in Hoe retourneer ik een online aankoop? Je kunt hier met je retourzending beginnen.

Waarheen retourneer ik een artikel dat ik online heb gereserveerd maar in een winkel heb gekocht?

Items die je online gereserveerd hebt maar in de winkel gekocht, kunnen alleen bij dezelfde winkel geretourneerd worden. Partner- en concessiewinkels vallen hier niet onder.

Hoe maak ik een retourlabel aan?

Voor een gratis retourlabel ga je naar Hoe kan ik een online-aankoop retourneren? en volg je de stappen om een retourzending te boeken. Je krijgt instructies om een digitale of afdrukbare retourcode te genereren.

Hoe krijg ik een retourlabel als ik het niet kan afdrukken?

Als je het retourlabel niet kunt afdrukken, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als de pakketbezorger mijn retourzending niet heeft opgehaald of niet kan ophalen?

Als je pakket om welke reden dan ook niet wordt opgehaald op de dag die je hebt gereserveerd, volg dan onze reguliere instructies voor retourzendingen en reserveer kosteloos een nieuwe ophaaldatum. Begin hier met een nieuwe retourzending. Als je probleem hiermee niet is opgelost, neem dan contact met ons op.

Terugbetalingen

Hoelang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?

Je terugbetaling wordt verwerkt zodra ons kwaliteitscontroleteam je geretourneerde artikel(en) heeft nagekeken en goedgekeurd.

Zodra je retourzending is aanvaard en verwerkt, ontvang je een e-mail waarin wordt bevestigd dat het terug te betalen bedrag is overgemaakt via de oorspronkelijke betalingswijze.

Als er iets mis is met je retourzending (bijv. producten die niet overeenkomen met je aankoop, producten die teruggestuurd worden met een verminderde handelswaarde, enz.), zullen we je via e-mail op de hoogte brengen en misschien zelfs het artikel naar je terugsturen.

De hele procedure, vanaf het moment dat je het retourlabel hebt afgedrukt tot het moment dat de terugbetaling op je rekening staat, kan tot 14 dagen duren. Houd er rekening mee dat de termijn van de terugbetaling kan variëren, afhankelijk van de gebruikte betalingsmethode.

Als je probleem hiermee niet is opgelost, neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als het bedrag van de terugbetaling niet klopt?

Op de restitutiewaarden die worden vermeld in de e-mails met de retourstatus zijn kortingen, belastingen en verzendkosten toegepast.

Neem contact met ons op als het terugbetaalde bedrag niet klopt.

Retourzending tracken

Hoe kan ik mijn retourzending tracken?

Je kunt de retourzending tijdens het hele verwerkingsproces volgen.

Tijdens het retourproces ontvang je regelmatig updates per e-mail. Je kunt ook online gaan, 'Order tracken' selecteren en je bestelnummer (niet je retournummer) en e-mail invoeren om de laatste status te raadplegen.

Wat betekenen de tracking-pagina en status?

Op de pagina's om retourzendingen te tracken vind je allerlei nuttige informatie over je retourzending. Zodra het pakket bij het koeriersbedrijf arriveert, kun je het hier tracken.

Wat is er te zien op de pagina?

  • Bovenaan zie je de geschatte aankomsttijd van de retourzending in ons magazijn.
  • Onder deze datum wordt de status van de retourzending weergegeven. Ga naar 'Wat betekent de status van mijn retourzending?' voor meer informatie.
  • In het onderdeel 'Laatste update' vind je informatie over waar en wanneer het pakket voor het laatst is gescand. Als je op de link 'Volledig overzicht tonen' klikt, krijg je alle tracking-events sinds het begin van het retourproces te zien.
  • Het tracking-nummer is het nummer dat je van het koeriersbedrijf krijgt voor je retourzending. De hyperlink leidt je naar de site van het koeriersbedrijf.
  • Je krijgt ook een overzicht te zien van het artikel dat (of de artikelen die) je retourneert.
Wat betekent de status van mijn retourzending?

Je tracking-update zal een van de volgende vier statussen hebben: (op chronologische volgorde weergegeven)

  • Moet nog worden opgehaald door koeriersbedrijf/worden ingeleverd: de retourzending is online geboekt, maar nog niet aan het koeriersbedrijf overhandigd. Afhankelijk van de gekozen of in jouw regio beschikbare methode, moet je wachten totdat het koeriersbedrijf het pakket ophaalt of het pakket afgeven op de door jou gekozen locatie.
  • Onderweg: je retourzending is opgehaald door het koeriersbedrijf en wordt teruggestuurd naar het magazijn.
  • Bezorgd: de retourzending is ontvangen in ons magazijn en gereed voor verwerking en restitutie.
  • Uitzondering: neem contact op met de klantenservice voor meer informatie.