[ES_HEADER_CONTENT]

VERKOOPVOORWAARDEN

 
LEES DE VOLGENDE VERKOOPVOORWAARDEN ALVORENS EEN BESTELLING OP DEZE SITE TE PLAATSEN
 

1. Wat voor document is dit? Waarom is het belangrijk?
Deze verkoopvoorwaarden (“Verkoopvoorwaarden”) regelen de aankoop van de producten die wij op deze Site promoten en verkopen ("Producten") en de verzending van die Producten naar de landen aan wie we leveren. "Site" betekent de website die zich op http://www.vans.eu bevindt. Als je iets op deze Site koopt, vragen wij je deze Verkoopvoorwaarden te accepteren en als je dat doet ontstaat een overeenkomst tussen jou en ons, die aan deze Verkoopvoorwaarden onderhevig is. Het is daarom belangrijk dat je deze Verkoopvoorwaarden met aandacht leest alvorens Producten op deze Site te bestellen ("Bestelling").

Heb je meer informatie nodig, controleer dan onze FAQ-pagina of neem contact op met onze Klantendienst die aangeduid wordt op onze Neem contact met ons op-pagina.

2. Wie zijn wij?
In deze Verkoopvoorwaarden duiden “VF”, “wij”, "VANS®" en “ons” op de handelaar van de Producten, dus de onderneming VF INTERNATIONAL S.A.G.L. – afdeling VANS®, met hoofdkantoor in Via Laveggio 5, 6855 – Stabio, Zwitserland, Registratienummer van de onderneming Stabio - CH-514.4.028.163-8, BTW-nummer CHE-111.650.898.  Er kan contact met ons opgenomen worden zoals aangegeven wordt op onze Neem contact met ons op-pagina, die beheerd wordt door onze Klantendienst. Onze Klantendienst wordt beheerd door een met ons verbonden onderneming, VF NORTHERN EUROPE LTD, met hoofdkantoor in  15, Atholl Crescent, Edinburg, EH3 8HA, Verenigd Koninkrijk. “Jij” betekent jij, de klant.

3. Zijn de beschrijvingen van Producten en prijzen onberispelijk?
Wij doen ons best te verzekeren dat de informatie over onze Producten accuraat en recent is. Wij garanderen echter niet dat er geen fouten in de beschrijving en/of de prijzen van de Producten kunnen staan of dat de Producten altijd beschikbaar zijn als je een Bestelling wilt plaatsen om ze te kopen.

De kleuren die je op je beeldscherm ziet, kunnen bovendien afhankelijk zijn van je computersysteem en instellingen dus kunnen wij niet garanderen dat je computer die kleuren accuraat weergeeft.

Wij behouden ons het recht voor de informatie over de Producten die op onze Site weergegeven worden te wijzigen, met inbegrip van prijzen, beschrijving en beschikbaarheid. Dergelijke veranderingen zullen echter niet van invloed zijn op Bestellingen waarvoor je al een e-mail  met de Ontvangst van de  Bestelling ontvangen hebt (zie onder).

4. Hoe kan ik iets op deze Site kopen?
Hier beschrijven we alle stappen die nodig zijn om iets op onze Site te kopen (in juridische termen: om een koopovereenkomst af te sluiten). Onderstaand proces zal beschikbaar zijn in de volgende talen, ook afhankelijk van de website van het land waartoe je je toegang verschaft hebt: Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Nederlands.

De afgesloten overeenkomst zal je aan het einde van het proces verstrekt worden en zal in de toekomst ook voor ons toegankelijk zijn – maar niet wijzigbaar.

1° stap: je plaatst een Bestelling
Om een aankoop te voltooien, moet je eerst een Bestelling van Producten plaatsen. Daarna moet deze Bestelling door ons geaccepteerd worden.

Om een Bestelling te plaatsen, moet je 18 jaar of ouder zijn. Om een Bestelling te plaatsen, moet je de Producten op de Site selecteren, je favoriete verzendmethode selecteren, alsmede andere optionele diensten, als je dat wilt, om tenslotte op de knop “NU KOPEN” te klikken. Wij aanvaarden geen Bestellingen die op een andere wijze geplaatst zijn dan hiervoor beschreven is. 

2° stap: we bevestigen de ontvangst van de Bestelling
Als je de Bestelling via de Site plaatst, zal je een geautomatiseerde e-mail ontvangen waarmee de ontvangst van je Bestelling bevestigd wordt ("E-mail met Ontvangst van de Bestelling"). De e-mail met Ontvangst van de Bestelling bevat de volledige details van je Bestelling (zoals Nummer Bestelling, informatie over Producten, prijzen, je verzendadres, leverkosten en nog meer). VANS® op dat de e-mail met Ontvangst van de Bestelling nog GEEN acceptatie van je Bestelling is. 

3° stap: we bevestigen dat de Producten verzonden zijn – Overeenkomst afgesloten!
Wanneer je Bestelling door ons geaccepteerd is, sturen we je een e-mail waarin we bevestigen dat alle, of een deel van de Producten zijn verzonden (“e-mail met Bevestiging van de Verzending").

Heb je de e-mail met Bevestiging van de Verzending eenmaal ontvangen, dan is je Bestelling definitief door ons geaccepteerd en is de koopovereenkomst tussen jou en ons voltooid met betrekking tot de op dat moment verzonden Producten. Deze overeenkomst bestaat uit: jouw Bestelling; onze Ontvangst van de Bestelling; onze e-mail met Ontvangst van de Bestelling en e-mail met Bevestiging van de Verzending; de op dat moment actuele Verkoopvoorwaarden. Er zullen geen andere voorwaarden van toepassing zijn.

De e-mail met Bevestiging van de Verzending zal een niet wijzigbare kopie van de versie van de Verkoopvoorwaarden bevatten die van toepassing is op het moment waarop de koopovereenkomst afgesloten is, voor je toekomstige raadpleging. 

Als Bestellingen niet geaccepteerd worden
Terwijl we ons best doen om Bestellingen altijd te accepteren, kunnen we in bepaalde gevallen toch een Bestelling weigeren, bijvoorbeeld:
i.            Als je ons voorziet van onvolledige, onjuiste of frauduleuze informatie over je identiteit, leeftijd, betaalgegevens, factureringsgegevens, verzendadres;
ii.            Als wij ontdekken dat er een fout op onze Site stond met betrekking tot de Producten die je besteld hebt, bijvoorbeeld met betrekking tot de weergegeven prijs of beschrijving;
iii.            Als de Producten die je besteld hebt helaas niet in voorraad of niet langer beschikbaar zijn;
iv.            Als we redelijke gronden hebben om te geloven dat je de intentie hebt om de Producten door te verkopen.

Als we je Bestelling niet kunnen accepteren, nemen we zo snel mogelijk contact met je op via e-mail en hoe dan ook niet later dan 30 dagen vanaf de datum van je Bestelling.  Als we je Bestelling niet kunnen accepteren omdat de Producten niet langer beschikbaar zijn, of omdat er een fout zit in de prijs en/of andere informatie op onze Site, dan zullen we je ieder bedrag dat je voor die Producten misschien al aangerekend is terugbetalen.

5. Hoe kan ik de Producten betalen?
Wij aanvaarde verschillende betaalmethoden voor aankopen op deze Site. Raadpleeg de volledige gegevens in onze Betalingsvoorwaarden.

6. Wanneer worden de Producten geleverd? Kan ik mijn verzending traceren?
We bieden een reeks leveropties waaruit je een kan kiezen die het best bij jouw behoeften past. Er kunnen specifieke termijnen en voorwaarden op de verschillende leveropties van toepassing zijn, evenals verschillende leverkosten. Raadpleeg de volledige gegevens in onze Levervoorwaarden.

Je kunt de verzending van je Producten traceren door op de link "Mijn Bestelling Traceren” te klikken, in de e-mail met Bevestiging van de Verzending. Houd er rekening meer dat je via deze link op de website van de koerier terecht komt, die niet door ons gecontroleerd wordt.

7. Ik wil een hier gekocht Product retourneren. Wat moet ik doen?
We hopen dat je heel blij bent met je aankoop van VANS® maar begrijpen dat je een of alle Producten wilt retourneren. Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst (herroepingsrecht) producten retourneren als je niet tevreden bent of als je van gedachten veranderd bent.

Ook kun je defecte Producten binnen 2 jaar retourneren (wettelijke garantie voor consumptiegoederen).

In beide gevallen kun je een terugbetaling ontvangen. Raadpleeg de volledige details, voorwaarden en instructies voor het retourneren van producten in onze Retourvoorwaarden.

8. Wie kan ik bellen als ik problemen heb met een aankoop of een Product, of als ik een klacht wil indienen? Biedt VANS® een na-verkoop klantenondersteuning?
Als je problemen ondervonden hebt of een klacht wilt indienen over een Product, of een aankoop die je via deze Site gemaakt hebt, of als je eenvoudig na-verkoop ondersteuning nodig hebt, kun je contact met ons opnemen zoals aangegeven wordt op onze neem contact met ons op-pagina die beheerd wordt door onze klantendienst. Onze Klantendienst wordt beheerd door de met ons verbonden onderneming VF NORTHERN EUROPE LTD.

9. Wat is de aansprakelijkheid van VANS® als iets fout gaat met een aankoop of een Product?
Onze aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door lichte nalatigheid zal onafhankelijk van de rechtsgrond ervan als volgt beperkt zijn: (i) we zullen aansprakelijk zijn tot het bedrag van de voorspelbare schade die typerend is voor dit type overeenkomst, te wijten aan schending van materiële contractuele verplichtingen; (ii) we zullen niet aansprakelijk zijn voor lichte nalatige schending van iedere andere toepasselijke zorgplicht.

Bovenstaande beperkingen van de aansprakelijkheid zullen niet van toepassing zijn op ongeacht welke wettelijke aansprakelijkheid, een aansprakelijkheid voor opzettelijk veroorzaakt persoonlijk letsel. Bovendien zullen dergelijke beperkingen van de aansprakelijkheid niet van toepassing zijn indien en in de mate dat VF een specifieke garantie op zich genomen heeft. Bovenstaande bepalingen zullen van toepassing zijn overeenkomstig onze aansprakelijkheid voor vruchteloze inspanningen.

Je dient in ieder geval passende maatregelen te treffen om schade af te wenden en te verkleinen.

VANS® op dat we niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor vertragingen of als we er niet in slagen onze plichten uit te voeren onder deze Verkoopvoorwaarden indien een dergelijke vertraging of mislukking veroorzaakt wordt door omstandigheden die buiten onze redelijke controle liggen, met inbegrip van bijvoorbeeld natuurrampen, oorlog of verstoringen van de openbare orde, stakingen, overheidsinterventie, tekortkomingen van onze leverancier(s), tekortkoming van jou als je ons niet de correcte informatie verstrekt hebt of de verschuldigde betalingen uitgevoerd hebt. We zullen je zo snel mogelijk informeren over dergelijke onvoorziene gebeurtenis  nadat deze opgetreden is en we zullen ons best doen de gevolgen daarvan op onze prestaties te verkleinen voor zover dat redelijkerwijze mogelijk is. Mocht deze onderbreking langer dan 2 weken duren, dan zal je gerechtigd zijn de Bestelling te annuleren en een terugbetaling te ontvangen.

Niets in deze Verkoopvoorwaarden zal van invloed zijn op je wettelijke rechten als consument, zoals het recht op herroeping of het recht op een gratis waarborgperiode voor defecte goederen, zoals vermeld  in paragraaf 7 en niets in deze Verkoopvoorwaarden zal enige aansprakelijkheid van VANS® buitensluiten of beperken die niet buitengesloten of beperkt kan worden op grond van de toepasselijke wet.

10. Worden mijn persoonsgegevens op deze Site verzameld en verwerkt? Waarom? Hoe?
Door een Bestelling te plaatsen, stem je ermee in dat wij je persoonsgegevens kunnen opslaan, verwerken en gebruiken voor de doeleinden om je Bestelling te verwerken. We zullen je informatie verwerken in overeenstemming met ons Privacybeleid.

11. Gebruik van de Site
Het gebruik van deze Site is ook onderhevig aan de Gebruiksvoorwaarden van onze Website.

12. Wat is de toepasselijke wet? En de competente rechtbank voor geschillen? Volgt VANS®  een gedragscode?
Deze Verkoopvoorwaarden worden in alle opzichten geregeld door de wetten van Zwitserland, ongeacht een conflict van wettelijke regels. De Rechtbank van Koophandel van Zurich zal de exclusieve bevoegdheid hebben in verband met ieder geschil dat ontstaat als gevolg van een aankoop die op deze Site gedaan is of een Product, behoudens ieder recht onder de verplichte bepaling van de toepasselijke wet om wettelijke procedures aan te spannen in de gebruikelijk woonplaats of domicilie van de consumenten.

* * * * * * *